Selasa, 29 Oktober 2013

"AKU adalah perbendaharaan yang tersembunyi, AKU ingin dikenali, lalu AKU ciptakan makhluk supaya AKU dikenali"........

October 29 via mobile · Edited
Allah berfirman "AKU adalah perbendaharaan yang tersembunyi, AKU ingin dikenali, lalu AKU ciptakan makhluk supaya AKU dikenali"........

Tuhan itu tersembunyi tanpa dikenali, adanya makhluk adalah sebuah pengejawantahan ingin dikenali, dan sifat yang mengemukakan keadaan ingin dikenal adalah sifat Al-Jamal, yakni kemaha indahanNYA ......
=======================================
Allah says: "I am a hidden treasure, i want to be known, so i create creature so i can be known"

God is hidden, no body knows HIM, the presence of creature is manifestation of HIS will, and behavior that always want to be known called Al-Jamal, it came from HIS beauty.......